Logga in

Betalning och avhämtning – Vanliga frågor


• Hur betalar jag mina köpta föremål?
• Hur vet jag att ni mottagit betalning för min faktura?
• Kan jag ångra mitt köp?
• Var kan jag läsa om era köparvillkor?
• När och var hämtar jag mina föremål?
• Vad händer om jag inte betalar och hämtar mina föremål i tid?
• Kan någon annan hämta mitt köpta föremål?
• Hur behandlar ni mina personuppgifter?

Transport

• Kan jag få mina köpta föremål transporterade?
• Kan jag beställa hemleverans av köpta föremål?
• Hur vet jag att ett föremål anlänt till ArtMoves terminaler i Stockholm, Göteborg och Malmö?
• Hur lång tid har jag på mig att hämta föremålen hos ArtMove?
• Kan jag få mitt föremål skickat till utlandet?


Betalning och avhämtning

• Hur betalar jag mina köpta föremål?
Betalning kan ske direkt i vår kundtjänst eller online på Mina Sidor med bank- eller kreditkort, alternativt till vårt plusgiro 695502-5. Betalningen skall vara oss tillhanda senaste åtta (8) arbetsdagar efter avslutad auktion. Vänligen notera att vi av säkerhetsskäl ej accepterar kontant betalning. Vid betalning med kreditkort tillkommer en avgift om 2,2 % på svenska kort och 2,5 % på utländska kort. Vi accepterar inte American express eller Diners.

Från och med 1 augusti 2010 gäller en ny lag som inte tillåter att man tar ut avgifter vid kortköp. Uppsala Auktionskammare är undantagna från denna lag då vi faller under Kommissionslagen (2009:865).

För betalningar från utlandet:

Bank: Nordea Bank AB Adress: 751 06 Uppsala, Sweden
Telephone no: +46-18-65 20 00
SWIFT nummer: NDEASESS
IBAN: SE33 9500 0099 6026 0695 5025

• Hur vet jag att ni mottagit betalning för min faktura?
Mina sidor kan du se om vi erhållit betalning från din faktura. Vänligen notera att det kan ta upp till två bankdagar från det att du betalt din faktura till dess att pengarna är oss tillhanda.

• Kan jag ångra mitt köp?
Vinnande bud är alltid bindande. På våra Internationella Kvalitetsauktioner kan du ändra dina bud på Mina sidor fram till en timme innan auktionen startar. Du kan INTE ändra dina bud på Kvalitetsauktionerna eftersom det pågår öppen budgivning så fort en katalog publicerats.

• Var kan jag läsa om era köparvillkor?
Här hittar du våra fullständiga köparvillkor.

• När och var hämtar jag mina föremål?

Internationella Kvalitetsauktioner

Efter att full betalning erlagts och kommit oss tillhanda är du välkommen att hämta dina föremål på vårt på kontor på Nybrogatan 20 i Stockholm.

Adress: Nybrogatan 20, Stockholm
Öppettider: Måndag – fredag kl. 10 – 17

Föremål ska avhämtas inom tio (10) kalenderdagar. Vänligen notera att det kan ta upp till två bankdagar från det att du betalat din faktura till att pengarna är oss tillhanda.

Kvalitetsauktioner

Efter att full betalning erlagts och kommit oss tillhanda är du välkommen att hämta dina föremål på vårt kontor i Magasin 1, Frihamnen, Stockholm.

Adress: Magasin 1, Södra Hamnvägen 8, Stockholm
Öppettider: Måndag – fredag kl. 12 – 17.

Föremål ska avhämtas inom tio (10) kalenderdagar. Vänligen notera att det kan ta upp till två bankdagar från det att du betalat din faktura till att pengarna är oss tillhanda.

• Vad händer om jag inte betalar och hämtar mina föremål i tid?

Internationella Kvalitetsauktioner
Köpta föremål finns kvar hos oss så länge lagerutrymme finns, dock alltid minst tio (10) kalenderdagar efter auktionen.

Kvalitetsauktioner
Om ett föremål inte avhämtas inom föreskriven tid uttas en förvaringsavgift på 50 SEK inkl. moms (40 SEK exkl. moms) för varje kalenderdag föremålet inte avhämtas.

• Kan någon annan hämta mitt köpta föremål?
Det går bra så länge vi mottagit en fullmakt med ombudets namn. Vänligen skicka fullmakten till logistik@uppsalaauktion.se

• Hur behandlar ni mina personuppgifter?
Uppsala Auktionskammare behandlar lämnade och inhämtade personuppgifter i enlighet Uppsala Auktionskammares Dataskyddspolicy. Denna finns tillgänglig att läsa här.


Transport

• Kan jag få mina köpta föremål transporterade?
För att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder erbjuder vi flera olika leveransalternativ. Under varje föremål i onlinekatalogen finner du vilka leveranssätt som är aktuella för ditt objekt samt priset för respektive leveranssätt. Läs mer om leveransalternativen här »

• Kan jag beställa hemleverans av köpta föremål?
Rekommenderade transportföretag

• Hur vet jag att ett föremål anlänt till ArtMoves terminaler i Göteborg och Malmö?
Du får automatiskt ett meddelande från ArtMove när föremålet anlänt.

• Hur lång tid har jag på mig att hämta föremålen hos ArtMove?
Efter det att du fått ett meddelande från ArtMove har du fem (5) arbetsdagar på dig att avhämta föremålet. Därefter debiterar ArtMove 50 kronor per auktionspost och dag (100 kronor för möbler och skrymmande föremål) för varje dag auktionsposten förblir outhämtad.

• Kan jag få mitt föremål skickat till utlandet?
ArtMove hjälper dig gärna med detta. Ställ er förfrågan till ArtMove här. Vänligen notera att vissa föremål kan vara belagda med preliminärt exportförbud, detta kan du se på föremålets objektsida.


Ytterligare frågor? Tveka inte att kontakta oss. Ring 018 – 12 12 22, vi hjälper dig gärna!